Follower members :

imanbg cover

imanbg cover

Saturday, July 6, 2013

Kebanyakkannya..


Assalamualaikum dan Selamat Pagi pada semua pembaca yang sebenarnye tiada pembaca pon.. =)

Sudah tengok video ini?? Haa.. Nak habaq mai, memang betul ape Sharifah Sakinah nie cakap.. Memang ramai manusia sebenarnya PLASTIK.. Ape yang plastik nye..?? Ye la, kononnye depan orang pijak semut pon tak mati, tapi bile kat belakang, perrghhh..!! Haha..

Sebenarnye semua orang ade perangai Plastik nie sebab ikut kesesuaian dengan orang disekeliling kita la.. Ini bermaksud, bukannye kita perlu buat-buat perangai kita untuk nak attention dari somebody.. Sebagai contoh, apabila kita dengan Family, takkan la kita nak buat perangai tak senonoh macam kita ngan kawan yang gile-gile kan.. Mean here, apa yang cuba dimaksudkan, kalau kita ngan family still perangai ORIGINAL kita, tapi tak terlalu biadap.. Pabila ngan kawan-kawan plak suke hati la nak berperangai macam mane.. But jangan la just tunjuk-tunjuk sebab nak perhatian lebih..

Pada mula kenalan kebiasaannya akan kekok sikit.. But lama-lama bila dah kenal baru la kita tunjuk perangai sebenar.. Tak perlu jadi orang lain.. Just be Yourself.. Kalau orang tak suke, kite chau.. Tapi kalau orang berkenan, just make as friends..

Yes, dari sini la aku membuat kawan yang rapat dengan aku dulu dan sekarang..

Kenapa perlu HIPOKRIT..?? Bila kita jujur nak berkawan dengan seseorang, kita kawan la.. Bukan sebab rasa sunyi or WHATsoEVER.. But untuk kita berborak, buat aktiviti sihat, berhibur.. Kita sebagai manusia perlu bergaul antara satu sama lain.. So please, sesiapa yang tak suka nak berkawan ngan aku nie, tolong jangan HIPOKRIT or kawan sebab KESIAN je.. I'm Not that kind of Human.. Walau muka aku nie HODOH, but I still have FEELING that given by Allah SWT.. Kawan biar jujur.. Tak suka boleh bla..

Ikhlas dari : RAHIMAN RAHMAT

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.