Follower members :

imanbg cover

imanbg cover

Friday, December 28, 2012

Malam terakhir..

Hmm..

Betul cakap orang, bile ade di dunia rase rindu tak same macam bile seseorang tu dah pergi meninggalkan kita.. Ye la, dulu macam mane marah pon kalau rindu boleh call and tanye khabar.. Sekarang nie kalau rindu hanye mampu berdoa pada Allah agar rohnya tenang di sana..

Kata orang juga, bila seseorang tu dah tiada, ia akan selalu muncul dalam mimpi kita bila rindu.. Tapi takde pon berlaku pada aku.. Aku masih ingat mimpi aku yang terakhir bersama arwah sehari sebelom dia pergi.. Tak ku sangka pula mimpi tu rupanya dia akan pergi pagi tu..

Didalam mimpi tu jelas dia memakai telekung putih berdiri sebelah kanan ku.. Dan disebelah kiri ku pula wanita yang aku sayang dan ingin membuat jadi isteri suatu hari nanti, tapi nampakgayenye wanita itu tidak jadi milikku kerana wanita tersebut sudah bersama orang lain..

Yang aku pelik nye, kenape malam sebelom arwah pergi, aku mimpi mereka berdua berdiri disisi ku dan sangat bahagia.. Pada mulanya aku ingat sekadar mimpi, tetapi apabila pagi tu aku dapat berita arwah sudah tiada, mimpi berkenaan menjadi suatu tanda tanye, apekah maksudnye.. Pada mase itu aku dan dia masih lagi menghadapi hubungan yang tegang, tapi dia tetap datang ziarah diperkebumian arwah.. Dan hari itu juga kali terakhir aku berjumpe dengannye..

Lalu bila aku terkenang kembali, adakah mimpi berkenaan memberitahu aku bahawa pada hari yang sama aku akan kehilangan orang yang aku sayang.. Satu hilang buat selamanya, satu lagi hilang mengejar impiannya.. Kadang kala bila terkenang mimpi tersebut buat aku sebak kerana mimpi itu sungguh jelas, tak seperti mimpi-mimpi yang aku lalui sebelom ini..

Orang kata mimpi mainan tidur, tapi kenape mimpi aku pelik-pelik.. Ibarat ape yang aku mimpi kebanyakkan jadi kenyataan sama ada cepat atau lambat.. Tah la, walau apa pun, mimpi itu tetap akan selalu bermain dalam fikiran ku..

Kepada Arwah Ibu, Along akan selalu doakan Ibu tak kira time rindu atau tidak.. Dan kepada si dia, GOODLUCK in your life.. Be HAPPY with who you choose to be with..

Iklas dari,
(RAHIMAN RAHMAT : 2012)


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.