Follower members :

imanbg cover

imanbg cover

Tuesday, February 12, 2013

Benar kata-kata ku..

Assalamualaikum..

Wahai Nur Farhana Syamimi, jika awak sedang baca blog saya, saya cuma nak beritahu awak, benarkan kata-kata saya dulu bahawa tiada siapa yang akan dapat menggantikan tempat awak dimana awak wanita yang sangat tabah, sangat setia, sangat memahami, sangat bersabar dengan kerenah dan perangai saya sehingga boleh melembutkan hati saya yang keras seperti batu.. Akan tetapi hubungan kita tidaklah lama.. Saya bersyukur kerana dapat mengenali dirimu, dan paling bertuah kerana sayalah orang terakhir berada dihati mu..

Janji-janji mu dulu sudah ada yang saya kotakan dimana sedikit demi sedikit saya belajar untuk jadi baik.. Malah sekarang sudah tak reti nak bergaul pula.. Haha.. Sedikit demi sedikit saya cuba buang ego saya, akan tetapi ada sedikit lagi ego yang masih berada didalam diri ini membuat ramai orang tidak tahan dengan saya.. Macam manalah awak boleh tahan kan.. Kalau nak bandingkan ego sekarang dengan dulu..

Secara jujur saya sangat merindui awak, rindu nak jalan sama-sama, borak sama-sama, kongsi masalah sama-sama.. Tapikan awak, sebenarnya saya dah jumpa orang yang boleh menggantikan tempat awak.. Tapi kan, mungkin sebab saya nie tak setaraf dengannya, maka kami sudah pun berpisah.. Dia pon sudah bahagia dengan pasangan baru.. Siap nak masuk merisik dan bertunang lagi.. Takpe la, mungkin dia juga bukan untuk saya.. Diam tak diam saya sudah berjaya kawal kesabaran saya, cuma kadang-kadang bila orang tu dah melampau buat saya, terkeluar jugak la kata-kata kesat saya macam mana awak selalu kena dulu.. Selepas awak pergi, dia yang betul-betul saya jatuh cinta kembali, tapi tak lama seperti dijangkakan.. Saya ingat dia lah orangnya.. Tapi bukan..

Serius, masa saya bersama dia, saya rasa macam bersama awak, malah lebih lagi.. Kami bemesra, kami gelak ketawa, sehingga dia berubah sedikit demi sedikit.. Macam-macam saya buat sampai sanggup ambik Degree sebab nak bersama dengannya.. Last-last, saya dibuang macam sampah je.. Hmm.. Takpe, saya redha dengan apa yang berlaku..

Awak macam mana sekarang?? Ada jumpa Ibu saya tak?? Dia pon sudah bersama Allah SWT sekarang.. Cuma Ibu baru sahaja menemuiNya.. Saya doakan agar korang berdua aman disana.. Saya percaya, suatu hari nanti, cepat atau lambat saya pasti akan jumpa pasangan hidup.. Walaupun tak seperti awak, saya perlu bersyukur kerana diberi pasangan suatu hari nanti..

Sekian..

Al-fatihah buat Ibu ku dan Dia yang sudah tiada dimuka bumi ini..


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.