Follower members :

imanbg cover

imanbg cover

Sunday, April 19, 2015

Selangkah


HIJRAH

Setelah 3 tahun lebih aku bertapa didalam gua menuntut segala ilmu dan pengalaman, tiba masanya untuk aku berhijrah mencari kehidupan dan pengalaman baru.. Memang berat hati ini untuk meninggalkan segala kenangan yang berada, tetapi inilah kehidupan sang manusia

Pada mulanya aku menuntut di Perak, berhijrah pula ke Melaka.. Selepas khatam ilmu didada, kembali pulang ke tempat asal.. Mencari pula ilmu ditempat sendiri, banyak jatuh pandang ke langit.. Kini mula kembali aku berhijrah ke tempat orang mencari lagi ilmu dan pengalaman

Jangan risau wahai kawan, jangan risau wahai keluarga, kerna aku berjanji akan kembali suatu hari nanti.. Andai kata aku tidak sempat kembali membangunkan Negeri sendiri, akan ku kembali jasad ku disini

Pergi ku bukanlah selamanya, hanya sementara.. Mencari ilmu baru supaya tidak jatuh lagi.. Disana nanti tidak akan aku lupa pada semua

Andai kata aku gugur sebelum pulang, aku minta maaf pada semua

-Rahiman Rahmat

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.