Follower members :

imanbg cover

imanbg cover

Thursday, June 13, 2013

99 Kali Rindu..

Astarfirullahalazim..

Tak mampu aku menyaksikan cerita 99kali rindu hingga habis.. Tak tahu kenapa bila aku tengok cerita nie, aku terus teringat pada si dia.. Si dia yang sudah bahagia tanpa aku.. Aku seolah-olah berharap ia menjadi kenyataan supaya dia mencari ku, sedangkan dia sedang bahagia dan sudah tidak memerlukan aku lagi..

Cukuplah aku menghayati apabila bicara yang menghayat hati dimana "Hijrah itu penawar. Tidaklah Allah menghilangkan sesuatu darimu, kecuali kerana Dia hendak menggantikannya dengan yang lebih baik untukmu.".. Sungguh indah bicara itu.. Kenapa aku masih mengingatinya sedangkan dia sudah tiada dalam ingatannya.. Ya Allah, sungguh terseksa aku harus menempuhinya sekali lagi.. Kenapa harus aku yang merasai semua ini.. Kenapa harus aku Ya Allah.. Bukan ingin aku menafikan dugaanMu, akan tetapi dugaanMu kali ini teramatlah menyeksakan..

Ya Allah, aku redha dengan ketentuanMu.. Walaupun sakit sehingga menyebabkan aku kesesakkan nafas, aku terima Ya Allah.. Cuma 1 aku pinta, jika benar dia bukan milikku, Kau hapuslah dia dari ingatan ku Ya Allah.. Aku sudah tidak mampu menanggungnya sekali lagi.. Aku tidak mampu melihat apa yang berlaku sekarang.. Aku percaya dengan apa yang berlaku, pasti ada Hikmahnya.. Walau apa pun terjadi aku harus teruskan hidup ku sebagai Insan yang berguna pada Keluargaku dan Masyarakat kelak..

Aku mohon dengan sangat Ya Allah.. Tolonglah hambaMu ini..


p/s : Berhenti tengok separuh jalan, terus DELETE.. Tido..

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.