Follower members :

imanbg cover

imanbg cover

Friday, June 29, 2012

SEX : 5 SEBAB SEX BAIK UNTUK KESIHATAN..

1. DAPAT MELEGAKAN STRESS


ada kajian dah dibuat bahawa, melakukan seks adalah sesuatu yang boleh menenangkan dan boleh menghilangkan stress. Maksud aku, selepas melakukan orgasm, otot-otot akan mengendur dalam masa yang sama, akan dapat melegakan tekanan dan beban tuh sendiri.




2. MEMBAKAR KALORI


dalam sedar tak sedar, perlakuan seks dapat membantu anda membakar kalori dengan lebihh cepat. Tapi semua ni berdasarkan teknik dan jugak gaya anda membuat seks dengan pasangan anda. Sebab tu, anda akan rasa penat lepas buat seks.


3. MENINGKATKAN KESIHATAN JANTUNG


Kajian dah dibuat bahawa, dengan lakukan seks, flow untuk anda dapat sakit jantung akan menurun sebab aktiviti sex dapat tingkatkan degupan jantung anda mengepam darah ke seluruh badan anda seterusnya dapat menyihatkan badan anda.


4. MELEGAKAN SAKIT KEPALA


Selain daripada di atas, sex jugak dapat kurangkan sakit kepala. Sex boleh kurangkan kesakitan, jadi, secara tak langsung, sex dapat kurangkan sakit kepala.


5. MENGURANGKAN RISIKO KANSER PROSTAT


Kanser prostat amat ditakuti kaum lelaki. Kajian mendapati, penurunan kanser prostat dapat dikurangkan jika lelaki dapat ejakulasi lebih dari 21 kali dalam sebulan.

Petikan Asal : busuk.org

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.