Follower members :

imanbg cover

imanbg cover

Monday, January 13, 2014

Every music has it own story and memory..

Hi reader,
Ape yang aku nak sampaikan kali ini mengenai sebuah lagu yang akan aku buat keputusan aku muktamad.. Seperti setiap orang, setiap lagu akan menyimpan memory masing-masing tidak kira pahit, manis, sedih dan sebagainya.. Bila kita dengar je lagu-lagu berkenaan, mula la memory lama terkenang..

Episode kali ini pula aku nak merakamkan lagu ini untuk seseorang yang aku teramat sayang sesangat.. Tapi apakan daya, bukan jodoh kami untuk bersama.. Yes, memang susah aku nak melupakan dia.. Berbagai cara aku cuba, masih tidak berjaya baik dengan cara elok, atau tidak.. Aku tak tahu kenapa aku betul-betul tidak dapat nak mulupakan dia.. Sakit aku menanggung, perit aku merasa dengan apa yang dah berlaku..

Tapi kali ini, dengan munculnya lagu baru ini, aku nekad, nekad untuk melupakan dia.. Biarkan lagu ini untuk aku jadi semangat aku teruskan sisa-sisa hidup aku sebelom aku kembali ke Ramatullah.. Biase la, setiap yang hidup pasti akan kembali di sisi Allah SWT.. Jadi aku perlukan sesuatu untuk membina, memberi semangat baru untuk teruskan perjalanan aku.. Insya'Allah lagu ini akan bersemadi dengan aku didalam kepala otak aku tiap kali aku terkenang pada dia..

Pada dia, aku harap kau bahagia dengan orang tersayang.. Moga kau sukses sampai mencapai cita-cita yang kau inginkan.. Aku tidak dapat nak bersama kau disisi kerana terdapat halangan-halangan tertentu.. Aku mohon maaf jika aku ada buat salah dan silap.. Moga suatu hari nanti bila aku sudah tiada di Muka Bumi ini kau akan celik mata kau seluas alam, kerana pada masa itu semuanya sudah terlambat untuk kau sedar.. Aku tidak benci kau, cuma aku rasa bukan aku orangnya ketika kau berjaya.. Cukup-cukuplah apa yang aku tanggung selama ini..

Sekian..
Ikhlas dari hati hitam : RAHIMAN RAHMAT

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.