Follower members :

imanbg cover

imanbg cover

Saturday, April 16, 2011

Kisah kenapa penjara pudu ditutup..

Berlaku di Penjara Pudu KL disuatu ketika dulu. Hanya bleh dsebarkn pada orang orang tertentu sahaja..

Seblum Penjara Pudu dtutup dulu pernah diceritakn bahawa terdapat 1 bilik dpanggil "Bilik Terakhir". Dibilik inilah seringnya berlaku kejadian pelik sejak Penjara Pudu ditutup. Ia dinamakn "BILIK TERAKHIR" adalah kerana dlu ia merupakan bilik kediaman terakhir bagi si pesalah jenayah berat sebelum menjalani hukuman gantung sampai mati pada keesokn harinya dibilik gantung.

Di BILIK TERAKHIR inilah pesalah dikatakn akan meratap, menangis, menjerit, bercakap sorang diri & berbagai lagi pelakuan kerana menyesali kesalahan meraka yang lalu. Meraka menjadi begitu kerana dikatakan tak kuat semangat menghadapi maut keesokan harinya yang telah dketahui meraka. Menurut kata warden warden yang masih ada di Penjara Pudu sewaktu proses pengosongan Penjara Pudu dijalankn, meraka sering terdengar suara suara sayu meminta tolong, suara orang menangis & bermacam macam lagi dari Bilik Terakhir tersebut. Tak kurang juga ada diantara warden yg tlihat seekor kambing hitam sering masuk menembusi pintu bilik itu tanpa dibuka & kemudian tak pula kelihatan kambing keluar semula. Rmai bomoh & pawang yang dipanggil bagi memulihkan bilik tersebut mengatakan bahawa suara suara yang sering kedengaran diwaktu malam dari Bilik Terakhir itu adalah akibat roh roh pesalah yang mati ditali gantung tersebut tak tenteram kerana mati meraka ditali gantung. Nak dijadikn cerita pada suatu malam Jumaat ketika hujan renyai renyai sorang warden telah ditugaskn mengawal kawasan yang berhampirn degan "Bilik Terakhir" itu. Ketika sedang berkawal kira kira lebih kurang pkul 1 pagi beliau terdengar seperti tapak kaki sedang berlari lari berhampirn bilik tersebut. Ia cuba beranikn diri untuk melihat apakah bendanya itu. Sedang ia mengamat-amati maka terlihatlah dalam kesamaran seekor kambing hitam sedang menuju kearah Bilik Terakhir itu lalu lesap begitu saja. Ia berasa hairan bagaimana seekor kambing boleh ada dikawasn itu..

Oleh kerana ingin tahu ia beranikn juga diri menghampiri Bilik Terakhir itu. Alangkah terperanjatnya mendapati pintu bilik itu telah bertukar menjadi pintu gua. Mulalah ia brasa gementar, seram serta mengigil ketakutan namun diberanikn juga dri memasuki pintu gua yg samar samar itu sambil meninjau ninjau didalamnya jika terlihat akan kambing tadi. Apabila sampai je ke dalam gua tersebut alangkah terperanjatnya ia bila didapati banyak harta karun didalamnya. Ia cuba mengambil harta itu tetapi tiba tiba hilang dari pandangn lalu menjelmalah 1 lembaga yang mengerikan seraya berkata, Heyyyyyy manusiaaa. Jgn engkau sentuh harta itu. Hartaaaa itu bukan kauuu yg punyaaaa.. tapi Ahmaaaaaad Albab yang punyaaaaaa. HaHaHaHaHa!! Yaaaaaaa, Ahmaaaaadd Albab yang punyaaaaaa..........

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.