Follower members :

imanbg cover

imanbg cover

Sunday, December 5, 2010

Pre-Konvokesyen >>> Rapunzel >>> Konvokesyen >>> Narnia

Setelah beberapa hari aku tak pegang PC kesayangan aku nie (sebab banyak file).. Rase bosan nak updated blog.. Facebook just updated status je.. Kalau updated tak bergambar tu, makne nye aku gune Netbook HP aku la tu.. Haha..

28/11/2010 - Ahad
Haaa...!!! Nie nak cerita sket pasal aku turun Shah Alam pada 28/11/2010.. Aku bertolak ngan rakan sekolah/sekampung/seUiTM (Aizat name nye) ke Shah Alam.. Aku janji ngan dia nak bertolak tengah hari.. Al-maklum la, kalau dah tido pon kol 5am, nak bangun tengah hari memang liat la.. So, aku bangun betul betul Bilal ngah Azan.. Bangun, mandi, solat, terus g print borang jubah (baru nak print).. Tetibe printer plak abik ink.. Pegi plak TT.com.. Balik, mandi balik, ciap ciap.. Tau tau dah kol 5pm.. Wahaha.. Member aku tu tunggu dari kol 12pm sampai kol 5pm.. Bising dia.. Cakap tengah hari, tapi petang baru sampai.. Sape tak bising kan.. Kalau aku pon bieing gak.. Then kami pon bertolak la.. Gosip punya Gosip punya Gosip dalam kete, tau tau sampai Sg. Buloh (Jejantas).. Rehat jap.. Time tu dah kol 8pm.. Maklum la, dengan hujan lebat, tak nampak jalan, air-cond.. Dugaan mate.. Huhu~~.. Then aku tanye la, "Dah nak sampai nie, ko tau simpang kan.. Dah dekat dah nie..".. Nak tau dia balas ape..?? "Aku ingat ko tau, aku mane tau jalan.. Sebab tu aku suruh tolak tengah hari tadi..".. Aku balas, "Pulak..".. Then dia balas balik, "Kalau jumpa UiTM Shah Alam tu, dah kire dekat la tu..".. Macam tu plak.. Haiz.. Aku pon aku lagi, guna kan la DERIA ke-6 aku, iaitu ikot NALURI hati.. Wahaha.. Drive punye drive punye drive.. Nasib baek la sampai gak akhir nye.. Huhu~~.. Then jumpe la member member yang laen, Mad, Mitan, Lan, dll... Lepak punya lepak punya lepak, dah kol 11pm.. Dorang tak kasi aku balik.. Aku nak gak balik Klang.. Bese la, udah lame tak kene TEMPOYAk nieh.. Hehe..


29/11/2010 - Isnin
Hari nie aku bangun awal.. Kol 6.30am dah bangun.. Awal la tu.. Dekat 30minit aku dok dalam jamban sebab Nervous nye pasal.. Padahal, Pre-Konvo je kot.. Dah ciap ciap, kol 7.15 baru tolak dari Klang ke Shah Alam.. Bukan jauh, 10 minit je kot.. Sampai umah member aku, aku ambik dorang, then masuk.. Ingat kan kene sampai on time la.. Rupenye, ramai je datang lewat.. Rehearsel pon bukan ade ape pon.. Then lepas abis rehearsel, pakai jubah ramai ramai, snap gambar.. Ade la sekeping dua gambar aku mase pre-konvo..




Kalau nak tau perbezaaan antara Pre-Konvo, ngan Kovokesyen, tengok muke aku.. Time Pre-Konvo, muke aku berjambang.. Time Konvokesyen, Licin.......... Then lepas je Pre-Konvo, kami pergi McD Seksyen 2.. Wah, baru 2 hari dok Shah Alam, dah hafal jalan.. Ngee~~..


Kat McD, jumpe plak Razak, Tiqah, Ros, Ella n Kecik.. kami ajak g tengok wayang, tapi dorang taknak.. Razak je nak ikot.. Hmm... Ok.. Then ingat balik umah kat Seksyen 7 jap.. Rehat punya rehat, hujan pon turun.. Kami tertido.. Malam baru g tengok Wayang cite RAPUNZEL..

Cite start kol 11.10pm.. Yang g tengok Aku, Mat n Mitan je.. Razak tetibe ade hal ngan housemate dia.. Huhu~~.. Rapunzel memang cute dalam cite tu.. Geram aku tengok nye.. Lutut aku naek kebas di ketuk ketuk nye (Gurau je).. Cite nie memang Kelakar, Suspend, Romantik n KELAKAR.. Hehe.. Cite abis kol 1am lebih.. Pandai dorang pancing aku suruh tido kat umah dorang.. Aku pon terlelap.. Tu pon lepas dengar Azan Suboh terlelap.. Ades..


30/11/2010 - Selasa
Sedar dengar Azan Zohor.. Huhu~~.. G makan, g Shopping, g ote rambut.. Malam baru balik.. Tu pon tunggu paksu aku.. Dalam kol 9.50pm paksu aku sampai Padang Jawa.. Ambik dia then terus balik Klang.. Time tu Abah n Tok baru sampai Klang n berkali kali call aku.. Huhu~~.. Tak sabar nak tengok jubah kate kan.. Kami gelak gelak, sembang sembang, then tido.. Haha..


01/12/2010 - Rabu
Hari yang ditunggu tunggu telah tiba.. Aku berasa sangat Nervous.. Hari aku menerina segulung Diploma yang membuat keluarga aku bangga ngan aku selama ini.. Dah terbukti yang aku juga boleh jadi macam orang laen.. Walaupun dulu time skolah aku suke lepak CC, malas bace buku, TIDO dan sebagainye, Hari ini telah terbukti aku juga mampu mendapat Diploma seperti pelajar pandai pandai yang laen.. Haha.. Bukan bangga, cuma nak bukti kan je aku mampu lakukan nye..






03/12/2010 - Jumaat
Lepas solat Jumaat, baru aku berangkat pulang ke Perak.. Setelah gumbira, aku balik dengan hati senang.. Sampai Perak dalam kol 5pm.. Lepak lepak kejap, tetibe rase nak tengok wayang.. Cadang nye nak tengok Warriours Way.. Tapi takde plak Kat JJ nie ha.. Then, terkejut bile cite Narnia dah kluar.. Tapi dalam 3D la.. Ape lagi, terus potong Q la.. Wahaha.. Melayang la aku RM20.. Tapi puas hati walaupun dudok barisan ke-3 dari depan screen.. Denggak gak la tengok cite.. Wahaha.. Best.. Adventure HABIS..

1 comment:

  1. congratss abg giant! :))
    dah konvo dahh.. ktorg ni bile gaknye? huhu
    btw.. jeles nk tgk repunzel jugak.. xdpt tgk. tsk.tsk.tsk

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.